Інклюзивна освіта


E-book з педагогіки
Назва & Опис
Аніщук А. М. Актуальні проблеми дошкільної освіти

навч. посіб. для студентів вищих педагогічних навчальних закладів спеціальності 8.01010101 "Дошкільна освіта" / А. М. Аніщук. – Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2015. – 152 с.

Навчальний посібник містить теоретико-методологічні основи сучасної до¬шкіль¬ної освіти, систему роботи щодо підготовки педагогів до вирішення актуаль¬них проблем дошкільної освіти. Матеріали посібника розкривають зміст нав¬чальної дисципліни "Актуальні проблеми дошкільної освіти". Змістове напов¬нен¬ня сприяє формуванню цілісному погляду на проблеми навчальної дисципліни та розвитку достатнього рівня узагальнення матеріалів.
Для студентів вищих навчальних закладів, які навчаються за спеціальністю 8.01010101 "Дошкільна освіта"

Аніщук А. М. Індивідуалізація виховання і навчання дітей дошкільного віку

:[тексти лекцій для студентів спеціальності «Дошкільне виховання; практична психологія» денної та заочної форм навчання] / А. М. Аніщук. – Ніжин : Видавництво НДУ ім. М. Гоголя, 2010. – 102 с.

Посібник містить цикли лекцій з усіх тем, передбачених тематичним планом навчальної дисципліни “Індивідуалізація виховання і навчання дітей дошкільного віку”. У лекціях розкриті загальні питання щодо індивідуалізації виховання і навчання дітей дошкільного віку.

Білан О. І. Програма розвитку дитини дошкільного віку “Українське дошкілля”

/О. І. Білан; за заг ред. О. В. Нізьковської. – Тернопіль: Мандрівець, 2017. – 256 с.


Рекомендовано Міністерством освіти і науки України.
Програма містить розділи:
“Ранній вік (третій рік життя)”
“Молодший дошкільний вік (четвертий рік життя)”
“Середній дошкільний вік (п’ятий рік життя)”
“Старший дошкільний вік (шостий рік життя)”

Величко Т. Д. Теорія і технологія соціалізації дитини в умовах дошкільного навчального закладу

навч. посібн. / Т. Д. Величко – Одеса : видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2017. - 206 с.

У навчальному посібнику стисло подано основний зміст курсу «Теорія і технологія соціалізації дитини в умовах дошкільного навчального закладу» згідно з чинною навчальною програмою. Матеріали посібника можуть бути використані під час аудиторного опрацювання курсу, а також для організації самостійної роботи студентів.
Видання адресоване студентам, батькам, викладачам, вихователям та усім, хто цікавиться питаннями соціалізації дитини

Виноградова Н. А. Образовательные проекты в детском саду. Пособие для воспитателей

/ Н. А. Виноградова, Е. П. Панкова. — М.: Айрис-пресс, 2008. — 208 с. — (Дошкольное воспитание и развитие).

В книгу вошел разнообразный теоретический и практический материал, направленный на повышение уровня профессиональной компетентности каждого педагога через овладение инновационными технологиями организации педагогического процесса. В пособии подробно представлен опыт проведения семинара-практикума на тему «Метод проектов в ДОУ как инновационная педагогическая технология».
Для воспитателей предложены практические образцы разработки А проведения с детьми разного возраста групповых и межгрупповых проектов по содержанию единого тематического пространства «Экология человека» (эколого-исследовательской, продуктивной и социальной направленности деятельности).
Пособие адресовано воспитателям детских садов

Вознюк О. В. (2014) Порівняльна дошкільна педагогіка.

[Навчальний матеріал]

Метою курсу є ознайомлення майбутніх професіоналів з загальними і відмінними рисами і тенденціями педагогічних теорій і практик виховання і навчання дітей дошкільного віку в різних країнах світу, з урахуванням їх історичних, економічних та національних особливостей.

Громадянська відповідальність: 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів

5-9 клас. Посібник для вчителя /Рафальська М., Боярчук О., Герасим Н. та ін. – Х.: Вид. група “Основа”, 2017. – 136 с. ISBN 978-617-00-3211-9

Збірник містить методичні рекомендації та приклади вправ для реалізації наскрізної змістової лінії “громадянська відповідальність” в рамках оновлених навчальних програм для 5-9 класів. На практиці показано, як через компетентний підхід поєднати предметні навчальні цілі із завданням виховання відповідальних та активних громадян. Пропоновані матеріали також покликані слугувати прикладом для вчителів для розробки власних авторських матеріалів із формування громадської компетентності у школі.

Посібник розроблений для вчителів 5-9 класів середніх навчальних закладів

Діагностика сектору дошкільної освіти

Звіт за результатами комплексного дослідження

Діти в інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі

Литовченко І.В., Максименко С.Д., Болтівець С.І., Чепа М.А., Бугайова Н.М. – К.: Тов «Видавничий будинок «аванпост-Прим», 2010. - 48 с. (Посібник для батьків).

У посібнику розкрито можливості сучасних інформаційних технологій інтернету, мобільного зв’язку та висвітлено способи безпечної поведінки дитини у віртуальному просторі, що убезпечать від негативного впливу на її психічне і фізичне здоров’я.

Посібник адресовано батькам, дідусям і бабусям, педагогам, працівникам соціальних служб для дітей і молоді


Шифр бібліотеки ПП0014
Енциклопедія дитячого свята. Сценарії свят

Н.В.Кулинич, Л.В.Савченко. - Х.: Вид. група "Основа", 2009 – 271 с.

Видання містить значний за обсягом матеріал, що висвітлює всі етапи підготовки до дитячих свят у дошкільному навчальному закладі: сценарії, методичні поради, щодо організації свят

Заболотна О. А. Теорія і практика альтернативної шкільної освіти у країнах Європейського Союзу

: монографія / О. А. Заболотна. – Умань : ФОП Жовтий, 2013. – 372 с.

Монографію присвячено теорії і практиці альтернативної освіти дітей та молоді шкільного віку у країнах Європейського Союзу. Здійснено порівняльний аналіз стану та визначено перспективи розвитку альтернативної освіти у країнах ЄС.
Для розробників освітньої політики, представників шкільної адмініс-трації, учителів, студентів педагогічних вищих навчальних закладів


Каньоса Н. Г. Теорія та методика співпраці ДНЗ з родинами

Навчально-методичний посібник / Н.Г. Каньоса. - Кам’янець-Подільський, 2015. – 121 с.

У навчально-методичний посібнику розглянуто особливості підготовки майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до здійснення співпраці з родинами вихованців дитячих навчальних закладів, планування та проведення просвітницької роботи з батьками дітей дошкільного віку з різних питань виховання та навчання дитини. У посібнику вміщено тексти лекцій, завдання та питання для самостійної роботи, методичні рекомендації щодо самостійної роботи студентів, короткий термінологічний словник, список літератури, короткий довідник.
Посібник адресований студентам – майбутнім вихователям дошкільних навчальних закладів, викладачам ВНЗ, котрі читають курс «Теорія та методика співпраці ДНЗ з родинами»

Ковшар О. В. Теоретико-методичні засади організації передшкільної освіти

: монографія / О. В. Ковшар ; Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет» МОН України. — Кривий Ріг : Вид. Р. А. Козлов, 2015. — 270 с.

Монографія висвітлює результати досліджень широкого кола теоретико-методичних засад організації передшкільної освіти, результати вивчення проблем дитинства, теоретико-методологічні підходи до процесу підготовки дітей до школи. Охарактеризовано педагогічні умови організації передшкільної освіти на основі наступності, неперервності та перспективності та набуття старшими дошкільниками дошкільної зрілості.
Монографія адресована викладачам вищих педагогічних навчальних закладів, студентам факультетів дошкільної освіти ВНЗ, коледжів, педучилищ, педагогам-практикам, вихователям дошкільних навчальних закладів

Країна знань: Довідник молодшого школяра

Авт.-упоряд.: Т.М.Огієнко, Н.А. Філіпова, Л.Ф.Богданова, Н.М.Кириченко. — Чернігів: Країна мрій, 2012. — 208 с. ISBN 978-966-431-813-3

Довідник містить матеріали курсу початкової школи з предметів: «Українська мова», «Математика», «Я і Україна» та «Основи здоров'я» згідно з чинною програмою. Робота з до-відником дозволить систематизувати і доповнити знання учнів. Схеми, таблиці, алгоритми міркування, ілюстрації, точні формулювання понять з прикладами зроблять навчання дитини доступним і цікавим. Учень зможе самостійно орієнтуватися у матеріалі довідника під час виконання домашніх завдань, підготовки до контрольних робіт.

Довідник призначений для учнів, учителів молодших класів, батьків

Курсінка Мері Шіді. Виховання надзвичайної дитини

Порадник для батьків надто активних, емоційних, вразливих, чутливих і наполегливих дітей. Пер. з англ. Ольги Синиці. — К.: Наш Формат, 2016. — 432 с. ISBN 978-617-7279-46-3

Що робити, якщо ваша дитина надто активна, емоційна, вразлива, чутлива... словом, надзвичайна? У цій книжці талановитий педагог і дбайлива мама Мері Шіді Курсінка ділиться з батьками унікальним досвідом, інформацією і стратегіями виховання, набутими за багато років роботи в дитячому центрі. Вона допоможе вам зрозуміти причини дивної поведінки дитини, знайти її сильні та слабкі сторони, гасити конфлікти й емоційні атаки, обрати школу, вирішити проблеми із засинанням і прокиданням тощо. Кредо авторки — «Розвиток, а не досконалість!» — вже стало базовим принципом виховання у мільйонах сімей по всьому світі

Леонова В. І. Технологія роботи соціального гувернера.

Присвячено 200-річчю ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» : навч. посібник / В. І. Леонова. – Одеса : видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2017. – 244 с.

У навчальному посібнику стисло подано основний зміст курсу «Технологія роботи соціального гувернера» згідно з чинною навчальною програмою. Матеріали посібника можуть бути використані під час аудиторного опрацювання курсу, а також для організації самостійної роботи студентів. Видання адресоване студентам, гувернерам, батькам, викладачам, вихователям та усім, хто цікавиться питаннями домашнього навчання і виховання.

Маричева О.Б. «STREAM-освіта в дошкільному закладі. Система роботи з формування у дітей інженерного мислення». Навчально-методичний посібник

/О.Б. Маричева, – Вінниця: ММК, 2017. - 47с.

Даний посібник містить методичні рекомендації щодо створення STREAM-осередків в ДНЗ. Одним із розділів є добірка інтегрованих занять, під час яких у дітей формується критичне, продуктивне мислення, демонструється краса інженерних рішень, використовуються набуті знання на практиці. Цікавими є розробки різних форм роботи з педагогами і батьками щодо виховання маленьких інженерів

Музика О.Л., Никончук Н.О. Розвиток здібностей молодших школярів засобами усної народної творчості

Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2016. – 200 с.

У навчальному посібнику представлені результати психологічних досліджень впливу усної народної творчості на розвиток здібностей молодших школярів. Наводяться авторська модель рефлексивно-ціннісної регуляції розвитку учневих здібностей учнів початкових класів та програма ціннісної підтримки розвитку здібностей молодших школярів засобами усної народної творчості. Обґрунтовується доцільність застосування українських приказок і прислів’їв у навчально-виховному процесі початкової школи.

Навчальний посібник призначено для студентів напрямів підготовки «Психологія», «Практична психологія», «Початкове навчання». Книга може бути корисною для психологів, вчителів та батьків, які виховують дітей дошкільного та молодшого шкільного віку

Навчання і виховання дітей дошкільного і молодшого шкільного віку: актуальні питання теорії і методики

/ за заг. ред. О.О.Максимової, М.А.Федорової. – Житомир: ФОП Левковець, 2016. – У 2-х ч. – Ч. І. – 216 с.)

У збірнику науково-методичних праць представлено результати науково-дослідної та навчально-методичної діяльності майбутніх вихователів ДНЗ та вчителів початкової школи; висвітлено теоретичні та методичні засади сучасної освіти дітей дошкільного та молодшого шкільного віку; окреслено особливості морального, валеологічного, естетичного, розумового виховання підростаючого покоління; проаналізовано типові проблеми, які виникають у процесі навчання у початковій школі.
Збірник науково-методичних праць адресується молодим науковцям, педагогам-практикам, майбутнім вихователям ДНЗ та вчителям початкових класів, методистам дошкільної і початкової ланок освіти

Нова українська школа: порадник для вчителя

Під заг. ред. Бібік Н. М. — К. : ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. — 206 с.
Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: порадник для вчителя» є продовженням навчальних тем, які опрацьовувались вчителями під час тренінгів. Посібник містить матеріали та практичні завдання, які допоможуть вчителям створювати освітнє середовище, забезпечити різні форми інтегрованого навчання, залучати до педагогічної взаємодії родини дітей, інших партнерів, оцінити власну практику в контексті освітніх новацій, здійснювати моніторинг розвитку учнів

Онишків З.М. Основи школознавства


Навчальний посібник для студентів педагогічних вузів. —Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2003. — 176 с. ISBN 966-7437-26-4

У посібнику розкрито основні питання управління загальноосвітнім навчальним закладом: принципи, методи, функції, структура органів управління освітою, планування та облік роботи, зміст, види і методи внутрішньо шкільного контролю, система державного контролю за діяльністю закладу освіти, а також питання організації методичної роботи з педагогічними працівниками, вивчення та впровадження у практику досягнень педагогічної науки і передового педагогічного досвіду.
Особливу увагу приділено розкриттю специфіки організації методичної роботи, керівництва навчально-виховним процесом в умовах малокомплектної школи.

Розрахований на студентів педагогічних вузів, слухачів інститутів післядипломної освіти, керівників загальноосвітніх навчальних закладів, працівників районних/міських методкабінетів

Педагогічна майстерність: Хрестоматія

Навчальний посібник / Упор. І.Зязун та ін. – К.: СПБ Богданова А.М. – 2008, 462 с.

Хрестоматія містить тексти, дидактичні завдання до них, коментарі та додатки для самостійного опанування курсу «Основи педагогічної майстерності» (три модулі): теоретичні та прикладні дослідження вітчизняних і зарубіжних авторів, що розкривають сутність педагогічної діяльності й майстерності вчителя, допомагають педагогові зрозуміти шлях професійного самовдосконалення.

Для молодих вчителів, педагогів-практиків, студентів, магістрантів, аспірантів, викладачів вищих, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів

Підготовка майбутніх вихователів до роботи з дітьми дошкільного віку: компетентнісний підхід

/ За загальною редакцією Г.В. Бєлєнької, О. А. Половіної / – Монографія – К. – 244 с.

Монографія присвячена проблемі підготовки фахівців у галузі дошкільної освіти: висвітлені теоретичні аспекти проблеми формування професійної компетентності вихователя; розкрито актуальні вектори формування особистості дошкільника; представлено зміст формування професійної компетентності фахівців дошкільної освіти в умовах навчання.
Для педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів, викладачів педагогічних навчальних закладів, аспірантів, магістрантів, студентів спеціальності «Дошкільна освіта», батьків дітей дошкільного віку

Природознавство. Практичний посібник учня початкової школи

Уклад. Т.О.Сало, Т.О.Сало. – Тернопіль: Країна мрій, 2013. – 192 с.

Основна мета цього посібника - формування елементарних уявлень про об'єкти та явища живої і неживої природи, дослідницьких умінь, здатності учнів спостерігати за змінами в навколишньому світі, а також здобуття практичних навичок природоохоронної діяльності. Посібник містить розділ «Запитання до природи», який є складовою програми «Природознавство», 1-4 класи (2012). У ньому запропоновані можливі запитання до природи (20) та 9 міні-проектів, передбачених програмою. Використовуючи матеріал посібника, учень навчиться моделювати відповіді на поставлені запитання, а також знайде необхідну інформацію, яка допоможе у виконанні проектних завдань

Професійне самовизначення старшокласників в умовах освітнього округу

Посібник /Л.А.Гуцан, О.Л.Морін, З.В.Охріменко, О.М.Пархоменко, Л.І.Гриценок, І.І.Ткачук. - Харків: «Друкарня Мадрид», 2016. – 220 с.

Монографія відображає узагальнені результати, отримані співробітниками лабораторії трудового виховання і профорієнтаційних технологій Інституту проблем виховання НАПН України на організаційно-пошуковому етапі дослідно-експериментальної роботи за темою: “Професійне самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу” (2014-2016).

У праці обґрунтовано зміст і педагогічні засоби забезпечення професійного самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу у процесі урочної, позаурочної і позашкільної предметно-перетворювальної діяльності, допрофільної підготовки, профільного навчання, роботи практичних психологів і соціальних педагогів, а також суб’єктів психологічної служби у взаємодії педагогічного колективу та батьківської громадськості.

Матеріали монографії можуть бути застосовані під час створення і подальшої діяльності ресурсних центрів професійної орієнтації учнівської молоді освітніх округів, розроблення рекомендацій для засідань методичних об’єднань учителів природничо-математичного циклу, класних керівників, у процесі підготовки спецкурсів і спецсемінарів із загальної педагогіки, методики виховної роботи у педагогічних навчальних закладах різних рівнів акредитації; у структурі підвищення фахової підготовки через систему інститутів післядипломної педагогічної освіти тощо

Психологія і педагогіка у протидії пандемії COVID-19

: інтернет-посібник / за наук. ред. В. Г. Кременя ; [координатор інтернет-посібника В. В. Рибалка ; колектив авторів]. – Київ : ТОВ «Юрка Любченка», 2020. – 243 с.
В інтернет-посібнику представлено праці психологів, педагогів, освітян-практиків, зміст яких спрямовано на збереження психологічної стабільності українського суспільства в умовах глобальної дестабілізації соціально-економічної реальності, спричиненою пандемією COVID-19. Наголошено, що психологічна неготовність і тривожність громадян у сприйнятті такої інтенсивності інформаційного потоку в умовах соціально-економічних змін, динамічної перебудови звичного способу й ритму життя і зростання тотальної нестабільності, підтвердили необхідність проведення ґрунтовної психологічної і педагогічної роботи з різними категоріями населення України.

Адресовано педагогічним працівникам, науковцям, практичним психологам, соціальним педагогам, керівникам закладів освіти, фахівцям Державної служби зайнятості України, соціальним працівникам, психотерапевтам, консультантам, працівникам телефонної служби довіри, а також батькам, волонтерам, студентам й усім громадянам, які зацікавлені у збереженні та зміцненні здоров’я в екстремальній пандемічній ситуації

Формування інноваційного простору дошкільної освіти

наук.-метод. посіб. /упоряд. Н. В. Любченко, О. А. Прокопенко; А. С. Виноградова за ред. Є. Р. Чернишової / Ун -т менедж. освіти НАПН України. — К., 2012. — Ч. 1. — 112 с.

Посібник розкриває мету, завдання, зміст діяльності Всеукраїнської школи новаторства керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників, яку створено в рамках науково-методичного комплексу «Консорціум закладів післядипломної освіти» державним вищим навчальним закладом «Університет менеджменту освіти» НАПН України.
Авторами запропоновано низку теоретичних питань щодо формування інноваційного освітнього простору дошкільної освіти та висвітлено новаторський досвід дошкільних навчальних закладів України, які є учасниками Школи новаторства.
Призначено для науково-педагогічних, педагогічних працівників обласних закладів післядипломної педагогічної освіти, керівників регіональних експериментально-дослідницьких лабораторій, творчих груп, працівників Р(М)МК(Ц), завідувачів дошкільних навчальних закладів на допомогу з питань підвищення їхнього фахового рівня, впровадження інноваційних педагогічних технологій дошкільної освіти

Чугуєнко М.В. Моя Україна. Ілюстрована енциклопедія для дітей

Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2006.-128с.іл.-(Я пізнаю світ).

Наша енциклопедія розповідає про стародавню землю України, про її тисячолітню історію, про неповторні душевні якості її талановитого і стійкого народу. Прекрасна й самобутня природа України, невичерпна багатовікова культурна спадщина українців.

Книга розрахована на широкие коло читачів. Може бути використана як джерело додаткових відомостей при вивченні шкільних курсів географії та історії України


Шифр бібліотеки ПП0018
Передплачена періодика

Газети/Журнали

періодикаДефектолог (газета)
Видавництво: Шкільний світ
Перелік публікацій за 2019
Зміст газети за 2021
Дитина з особливими потребами. Інклюзивна освіта. Дефектологія. Корекційна педагогіка (журнал)
Видавництво: Основа
Переглянути випуски: osnova.com.ua
Перелік публікацій за 2020, 2019
логопедЛогопед (журнал)
Видавництво: Основа
Переглянути номери: osnova.com.ua
Перелік публікацій за 2020, 2019
Особлива дитина: навчання і виховання (журнал)
Видавництво: Педагогічна преса
Архів номерів: ojs.csnukr.in.ua
Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві (журнал)
Засновник: Волинський національний університет ім. Лесі Українки
Архів випусків: https://www.pravoua.com.ua
Дошкілля (газета)
Видавництво: Шкільний світ
Зміст номерів 2022
Методична скарбничка вихователя (журнал)
Видавець: MCFR
Архів номерів: https://evykhovatel.expertus.com.ua
Вихователь-методист дошкільного закладу (журнал)
Видавець: MCFR
Архів номерів: https://emetodyst.expertus.com.ua
Зміст номерів: 2022
Професійна освіта (журнал)
Видавництво: Педагогічна преса
Зміст номерів: 2022
Школа (газета)
Видавництво: Шкільний світ
Зміст номерів: 2022
Бібліотечка вихователя дитячого садка (додаток до часопису "Позакласний час")
Видавництво: Редакція освітянських видань
Архів номерів: https://www.vdv.net.ua