Кічук Ярослав Валерійович

КІЧУК Ярослав Валерійович
доктор педагогічних наук, професор, ректор Ізмаїльського державного гуманітарного університету
Відомості про науковцяБібліографічні відомості

Перелік дисципліни, що викладає:

  • Менеджмент в освіті
  • Правова компетентність сучасного конкурентоспроможного фахівця
  • Правові аспекти управління навчальним закладом
  • Основи правової педагогіки
  • Керівник навчальним закладом

Кічук Ярослав Валерійович народився 22 вересня 1975 р. у м. Ізмаїл Одеської області.

У 1997 р. закінчив факультет іноземних мов Ізмаїльського державного педагогічного інституту, у 1999 отримав юридичну освіту в Одеській державній юридичній академії; з 2002 по 2010 р. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри суспільних наук Ізмаїльського державного гуманітарного університету, викладає правові дисципліни. В 2010 р. захистив докторську дисертацію з педагогіки при Київському національному університеті ім. Т.Г.Шевченка.

З 2011 р. – декан факультету економіки та інформатики Ізмаїльського державного гуманітарного університету, професор.

З 2014 р. – виконує обов’язки ректора Ізмаїльського державного гуманітарного університету.

У 2015 році обраний ректором ІДГУ.

Сфера наукових інтересів: проблеми формування правової компетенції і правового виховання молоді в сучасних умовах.

Має понад 200 публікацій не лише у вітчизняних, але й у зарубіжних виданнях. Постійно бере участь у міжнародних конференціях, є організатором низки регіональних та міжнародних конференцій з актуальних соціально-правових питань.

Профіль на порталі НБУВ
(переглянути)
Сторінка в Google Академія
(переглянути)
Бібліографічні відомості про найголовніші наукові дослідження

Майбутній фахівець як суб’єкт правокомпетентної професійної діяльності // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету. - 2009. - Вип. 27. - С. 50-55. - Режим доступу: http://www.irbis-nbuv.gov.ua

Опис

Аналіз сучасного стану розробленості теоретичних засад соціально-педагогічної діяльності свідчить про відсутність єдиної загальновизнаної концепції. Натомість підґрунтя для вироблення такої концепції вже склалося. На думку науковців (А.Капська, М.Шакурова), його становлять теорія корисності особи, яка відноситься до «категорійної» через обмеження можливостей, а також теорія психоаналізу. Провідною ідеєю теорії корисності є визнання, що між кожною особою і соціумом відбувається постійний взаємозв'язок; сама теорія виникла на рубежі ХІХ-ХХ ст. Згідно з теорією психоаналізу, розробленою в 60-х роках ХХ ст., психологічним поясненням асоціальних дій особи може слугувати її невроз

Викладання у вищій школі нормативних правових дисциплін: своєрідність інтерактивних технологій // Вісник Житомирського державного університету ім. І.Франка, 2011. - № 57. – С. 48-51. - Режим доступу: http://eprints.zu.edu.ua

Опис

У статті висвітлено своєрідність інтерактивних технологій, доводяться переваги означених підходів при викладанні у вищій школі нормативних правових навчальних дисциплін. Виявлено особливості проведення занять з курсу «Правовий захист дитинства» у вигляді тренінгів, експрес-дебатів, застосування кейс-технологій

Діагностика навчальних досягнень особистості з «Основ правознавства» у координатах підсистеми «Загальноосвітній і вищий навчальний заклад» // Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 9. – Донецьк : ДонНТУ, 2011. – Режим доступу: http://ea.dgtu.donetsk.ua

Опис

У статті розглядаються деякі аспекти проблеми педагогічного сенсу тестування навчальних досягнень учнівської молоді з «Основ правознавства»

Ізмаїльський державний гуманітарний університет: сторінки історії. Збірник документів. Том 1: 1940-1965 рр.– Ізмаїл : РВВ ІДГУ; СМИЛ, 2015. – 298 с. (у співавторстві).

Опис

Перший том збірника містить документи, що висвітлюють історію Ізмаїльського державного гуманітарного університету з 1940 по 1965 рр. На початку видання публікуються статті, в яких автори-упорядники розкривають основні етапи становлення і розвитку університету у вказаний період, а також сучасні напрями наукової діяльності навчального закладу. Тексти документів друкуються зі збереженням орфографії, пунктуації та стилістики оригіналів. Після документів подано фотографії будівель вишу, його директорів, викладачів та студентів тих часів.

Збірник документів розрахований на істориків, краєзнавців, викладачів, студентів та усіх, хто цікавиться історією

Імаїльський державний гуманітарний університет: сторінки історії. Збірник документів. Том 2: 1965-1990 рр. – Ізмаїл : РВВ ІДГУ; СМИЛ, 2016. – 318 с. (у співавторстві).

Опис

Другий том збірника містить документи, що висвітлюють історію Ізмаїльського державного гуманітарного університету з вересня 1965 року по серпень 1990 року.

Тексти документів друкуються зі збереженням орфографії, пунктуації та стилістики оригіналів. До збірника включено фотографії, які ілюструють життя інституту в означений період. Фотографії з архівів колишніх студентів і співробітників вишу.

Збірник документів розрахований на істориків, краєзнавців, викладачів, студентів та усіх, хто цікавиться історією

Обдарованість особистості в контексті сучасних соціокультурних тенденцій // Розвиток педагогічної та музично-хореографічної і образотворчої обдарованості особистості: інноваційні підходи (Збірник наукових праць за матеріалами науково-практичної конференції). – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2016. – С. 64-66. – Режим доступу: http://idgu.edu.ua

Освітній простір вищої школи як формувальне середовище готовності майбутнього фахівця до правореалізаційної діяльності // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім.К.Д.Ушинського. - 2011. - № 1-2. - С. 235-240. - Режим доступу: http://irbis-nbuv.gov.ua

Правова компетентність майбутнього фахівця – пріоритетне завдання громадянської освіти у вищій школі // Вісник Львівського університету. Cерія: Педагогічна. – 2008. – Вип. 23. – С. 141-147. Режим доступу: http://prima.lnu.edu.ua

Опис

Висвітлено деякі аспекти проблеми формування правової компетентності майбутнього фахівця, окреслено головні підходи щодо розуміння співвідношень понять «громадянськість» і «правова компетентність»

Правова компетенція – інваріантна суб’єктна характеристика сучасної студентської молоді [Електронний ресурс]// Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку, 2010. - № 3.

Проектна правовиховна діяльність майбутнього соціального педагога: компетентнісний потенціал // Вісник Житомирського державного університету ім. І.Франка, 2008. - № 41. – С. 40-44. - Режим доступу: http://eprints.zu.edu.ua

Опис

У статті проаналізовано навчальні плани вищих шкіл різних регіонів України, які здійснюють професійну підготовку майбутніх соціальних педагогів. Автором розкрито педагогічні можливості проектної діяльності правового характеру в цілісному процесі формування правової компетентності майбутніх соціальних педагогів

Релігієзнавство: історія та теорія релігії : підручник. — Сєвєродонецьк : вид-во СНУ ім. В. Даля, 2017. — 268 с. (у співавторстві)

Опис

У підручнику розглядаються основні етапи національних і світових релігій, а також основні особливості їх культури та віровчення. Подається короткий нарис історії та сучасного релігійного життя в Україні. Релігія розглядається в тісному зв’язку з розвитком правових норм та інститутів.
Підручник призначений для студентів, аспірантів, усіх, хто цікавиться релігієзнавством

Розвиток правової компетентності у майбутніх фахівців: євроінтеграційний контекст та вітчизняні реалії // Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогічні науки. - 2016. - № 1. - С. 92-102. - Режим доступу: http://irbis-nbuv.gov.ua

Теоретичні і методичні засади формування правової компетентності майбутнього соціального педагога в умовах університетської педагогічної освіти : автореф. дис. д-ра пед. наук. ДЗ «Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського». - Одеса, 2010. - 40 с. - Режим доступу: http://www.irbis-nbuv.gov.ua

Теоретичні і методичні засади формування правової компетентності майбутнього соціального педагога в умовах університетської педагогічної освіти : автореф. дис. д-ра пед. наук. ДЗ «Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського». - Одеса, 2010. - 40 с. - Режим доступу: http://www.irbis-nbuv.gov.ua

Формування у молодших школярів першооснов громадянськості: деякі аспекти проблеми // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім.К.Д.Ушинського. - 2013. - № 7-8. - С. 19-25. - Режим доступу: http://irbis-nbuv.gov.ua

Ціннісно-орієнтаційна потужність суспільствознавчих навчальних дисциплін у формуванні правової компетентності майбутніх фахівців // Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. - 2012. - Вип. 17. - С. 101-104. - Режим доступу: http://irbis-nbuv.gov.ua

Опис

Стаття розкриває особливості професійної підготовки майбутніх спеціалістів природничих дисциплін в умовах соціально-економічних реформ. Особливої уваги приділяється проблемі професійного становлення та професійного самовиховання студента, як майбутнього вчителя. Наведено ряд аспектів, що впливають на становлення та розвиток майбутніх педагогів з точки зору особистісної та професійної

Ціннісно-орієнтаційна потужність суспільствознавчих навчальних дисциплін у формуванні правової компетентності майбутніх фахівців // Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. - 2012. - Вип. 17. - С. 101-104. - Режим доступу: http://irbis-nbuv.gov.ua

Опис

Стаття розкриває особливості професійної підготовки майбутніх спеціалістів природничих дисциплін в умовах соціально-економічних реформ. Особливої уваги приділяється проблемі професійного становлення та професійного самовиховання студента, як майбутнього вчителя. Наведено ряд аспектів, що впливають на становлення та розвиток майбутніх педагогів з точки зору особистісної та професійної