Куліненко Лілія Борисівна

КУЛІНЕНКО Лілія Борисівна
доктор філософських наук, професор кафедри технологічної і професійної освіти та загальнотехнічних дисциплін
Відомості про науковцяБібліографічні відомості

Освіта – Кіровоградський інститут с/г машинобудування (1984 р.), Ізмаїльський державний педагогічний інститут (1995 р.).

Дисципліни, що може викладати:

·         Основи наукових досліджень
·         Основи техніки та технологій
·         Фізика
·         Загальна фізика
·         Металознавство
·         Теорія та методика навчання технологій
·         Профорієнтація та методика профорієнтаційної роботи
·         Охорона праці та техніка безпеки
·         Технологія конструкційних матеріалів
·         Фізичний практикум
·         Педагогічна практик

  Профіль на порталі НБУВ
(переглянути)
  Сторінка в Google Академія
(переглянути)
Бібліографічні відомості про найголовніші наукові дослідження

Вплив практики на формування громадських якостей особистості // WORLD SCIENCE. International Scientific and Practical Conference World, 2018. - Т.5. - № 1(29). – С. 66-72. – Режим доступу: https://elibrary.ru

Опис

In the article the author analyzes the modernization influence of higher pedagogical education on forming of professional and personal approach to contemporary teacher's preparation. In the article is discussed philosophical conception of practical training of future teachers as one of their professional development's way professional orientation. Based on subject-subjective paradigm, it includes the understanding of educational institution as a sphere of diverse realization of human nature manifestations, the recognition of experiential nature of knowledge along with its other sources; appeal to the creative nature of practice and its value essence; actualization of social, moral experience of personality and her/his self-development. It is proved that philosophical basis of teachers practical training are the principle of worldview pluralism and the position of co-evolutionary worldview…

Гуманістична спрямованість діяльності вчителя // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2013. - № 1. - С. 72-76. - Режим доступу: http://irbis-nbuv.gov.ua

Опис

Розглянуто гуманістичну спрямованість діяльності вчителя як необхідний елемент його педагогічної майстерності. Зосереджено увагу на формуванні суб’єкт-суб’єктних відносинах між учителем і учнем, які в навчально-виховному процесі передбачають: наявність високого рівня поваги педагога до духовного світу вихованця, визнання його вільної суб’єктної волі, право на власну думку і вибір поведінки, інтерес до внутрішнього світу дитини, співпереживання її успіху чи невдачі, емпатію до неї, сприйняття індивідуальності учня як цінності зі всіма тільки їй притаманними якостями і можливостями. Виокремлено умови, які зумовлюють суб’єкт-суб’єктні відносини вчителя й учня у творчому процесі. Розкрито точку зору вчених на гуманістичну спрямованість вчителя. Зокрема, висвітлено питання про діалогічність навчального процесу як дійсної «одиниці» гуманістичної позиції, «олюднення знання», яке передбачає наявність у педагога системи загальних та професійних знань, психологічної культури. Зазначено, що учителеві сучасної школи необхідно вміти ідентифікувати себе з дитиною, з дитячим колективом, урівноважувати взаємозв’язок дорослого і дитячого світоглядів

До проблеми визначення параметрів технономічної профорієнтації школярів з особливими освітніми потребами // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. - 2015. - Вип. 8. - С. 76-84. - Режим доступу: http://irbis-nbuv.gov.ua

До проблеми реалізації шкільної профорієнтації за типом професій "людина-техніка" для учнів з особливими освітніми потребами // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. - 2015. - Вип. 9. - С. 53-60. - Режим доступу: http://irbis-nbuv.gov.ua

Досвід провідних країн світу в контексті реформування освіти // Гілея (науковий вісник). – К.: ВІР УАН, 2013. – Випуск 68 (№1). – С. 579-584.

Инновационная роль практики в формировании и развитии креативной деятельности будущих педагогов // Педагогика, психология, общество – 2016: сборник статей международной научной конференции. - Россия, Москва, 24-25 декабря, 2016. – Т.4. - С.16-30. – Режим доступа: https://elibrary.ru

Опис

В статье представлены результаты анализа содержания инновационного потенциала практики в формировании и развитии творческой, профессиональной деятельности будущего педагога. Определена роль креативности в процессе профессиональной подготовки будущего учителя

Інноваційна природа сучасної освіти // Вісник Інституту розвитку дитини. Серія: Філософія, педагогіка, психологія: зб. наук. праць. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. – Випуск 25. – С. 45-49.

Інноваційне оновлення освіти // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди. Педагогіка. Психологія. Філософія. - № 28 (1). – С. 373-379. - Режим доступу: http://www.irbis-nbuv.gov.ua

Опис

В статье инновационное обновление философии и содержания образования рассматривается как процесс внедрения новых идей и средств обучения, что детерминуеться вызовами современной эпохи, в частности, процессом глобализации и информационной революции

Інноваційне оновлення філософії і змісту освіти // Гілея (науковий вісник). – К.: ВІР УАН, 2013. – Випуск 70 (№3). – С. 658-663.

Інноваційний потенціал практики у забезпеченні творчої спрямованості професійної діяльності майбутнього педагога // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 6. - С. 23-33. - Режим доступу: http://irbis-nbuv.gov.ua

Компетентнісний підхід до планування результатів навчання і синергізм навчальних впливів // Український педагогічний журнал. - 2016. - № 3. - С. 59-65. - Режим доступу: http://irbis-nbuv.gov.ua

Критика освіти як символічного насилля П. Бурдьє // Мультівердсум: філософський альманах. Спецвипуск .– К., 2012. - С.200-206.

Освіта впродовж життя: потреба і практика // Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 7. Релігієзнавство, Культурологія. Філософія. – 2014.

Освіта і практика. Практика як основа і чинник модернізації сучасної освіти : Філософсько-світоглядний аналіз. - К. : Знання України, 2013. - 475 с.

Опис

В книзі аналізуються актуальні проблеми модернізації вищої освіти в контексті викликів сучасної епохи, зокрема, підвищення ролі практики у підготовці фахівців вищої кваліфікації. Особлива увага зосереджена на практичній підготовці майбутніх педагогічних кадрів

Освіта як ключовий фактор формування людського капіталу // Вісник Інституту розвитку дитини. Серія: Філософія, педагогіка, психологія. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – Випуск 24. – С. 16-20.

Освіта як практика свободи в концептуальному підході П. Фрейре // Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, Нова парадигма, творче об'єднання. – 2012. - № 112. – С. 3-9. – Режим доступа: http://www.irbis-nbuv.gov.ua

Опис

Концептуальні пошуки, спрямовані на реформування сучасної освіти, проводять у всіх країнах, на всіх континентах світу. Особливий інтерес у цьому плані становить критика сучасних освітніх практик та пошук альтернатив, зроблений бразильським дослідником П.Фрейре. Учений тим більше цікавий для нас, оскільки свою увагу він переважно концентрує на реформуванні перш за все середньої освіти, яка є найбільш масовою, надзвичайно важливою ланкою в освітній системі й тому заслуговує на особливу увагу. Дослідження концептуального доробку П.Фрейре в цьому сенсі є особливо важливим, оскільки він – переконаний апологет діалогічного підходу в освіті, необхідності залучення практичної складової у навчальний процес, стимулювання розвитку творчих здібностей учнів

Освіта як чинник формування громадянських якостей особистості // Вища освіта України. - 2013. - № 2. - С. 33-39. - Режим доступу:http://irbis-nbuv.gov.ua

Опис

Проаналізовано актуальні проблеми освіти як чинника формування громадянських якостей особистості, фундаментальну цінність виховання як структурного елементу освіти та змістово-смислові параметри громадянського виховання. Виокремлено основні функції та напрями виховання в системі освіти, фундаментальним принципом дослідження якої є визнання смислотворчої єдності освіти та виховання, що забезпечує гуманістичне спрямування розвитку системи освіти, а також людиноцентричні характеристики навчально-виховного процесу в кожному навчальному закладі. Доведено пріоритетну роль громадянсько-демократичного виховання в педагогічно-виховному процесі, результатом якого є зростання якісно-компетентнісних і морально-духовних характеристик людського потенціалу нації

Освіта як чинник формування громадянських якостей особистості // Гілея: науковий вісник. - 2013. - № 73. - С. 278-280. - Режим доступу: http://irbis-nbuv.gov.ua

Опис

Проаналізовано актуальні проблеми освіти як чинника формування громадянських якостей особистості, фундаментальну цінність виховання як структурного елементу освіти та змістово-смислові параметри громадянського виховання. Виокремлено основні функції та напрями виховання в системі освіти, фундаментальним принципом дослідження якої є визнання смислотворчої єдності освіти та виховання, що забезпечує гуманістичне спрямування розвитку системи освіти, а також людиноцентричні характеристики навчально-виховного процесу в кожному навчальному закладі. Доведено пріоритетну роль громадянсько-демократичного виховання в педагогічно-виховному процесі, результатом якого є зростання якісно-компетентнісних і морально-духовних характеристик людського потенціалу нації

Педагогічна майстерність та її архітектоніка в контексті сучасного педагогічного дискурсу // Нова парадигма. - Національний педагогічний університет ім. М.П.Драгоманова, 2013. - № 114. – С. 80-88.

Педагогічна майстерність: особистісний вимір // Науковий часопис НПУ імені МП Драгоманова. Серія 18: Економіка і право. – 2013. - № 22. – С. 263-270. - Режим доступу: http://www.irbis-nbuv.gov.ua

Опис

Досліджується проблема педагогічної майстерності; стверджується, що її ефективність безпосередньо залежить від особистості педагога, його здатності до ініціативи та активності, виявляється у прагненні до творчості та самореалізації; особистісний вимір педагогічної майстерності розглядається з огляду на притаманні їй змістовні інгредієнти

Педагогічна практика: компетентнісний підхід // Вища освіта України. - 2013. - № 1. - С. 63-68. - Режим доступу:http://irbis-nbuv.gov.ua

Педагогічні засади розвитку технічної творчості у шкільній профорієнтаційній діяльності. // Вісник післядипломної освіти. - 2011. - Вип. 3. - С. 106-112. - Режим доступу:http://irbis-nbuv.gov.ua

Практика як основа ефективності педагогічного процесу// Гілея (науковий вісник). – К.: ВІР УАН, 2013. – Випуск 69 (№2). – С. 602-606.

Предметність педагогічної практики // Гілея: науковий вісник. - 2013. - № 72. - С. 745-749. - Режим доступу:http://irbis-nbuv.gov.ua

Роль освіти у формуванні громадських якостей майбутнього педагога // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». - Додаток 2 до Вип.35. - Том ІІІ (15): Тематичний випуск «Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання». - К.: Гнозис, 2015. - с.335-

Системний підхід до планування навчання інформатики майбутніх учителів технологій // Комп'ютер у школі та сім'ї. - 2016. - № 8. - С. 45-49. - Режим доступу: http://irbis-nbuv.gov.ua

Специфіка формування громадських якостей особистості // Мультівердсум. Філософський альманах. – Вип. 3(121). – К., 2013. - С.40-50.

Утвердження креативної моделі освіти // Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 7. Релігієзнавство, Культурологія. Філософія. – 2012. – Випуск 28 (41). – С. 317-322.

Формування нової конфігурації знань як відповідь на виклики інформаційної епохи // Нова парадигма: Журнал наукових праць. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. – Випуск 113. – С. 52-63. Режим доступа: http://www.irbis-nbuv.gov.ua

Опис

Особливості формування нової конфігурації знань розглядаються як відповідь на нові виклики інформаційної епохи, що, з одного боку, інтенсифікує процес навчання та діяльності людини, інтелектуалізує життєвий простір, з другого боку, покладає на людину додаткове розумове (мисленнєве) навантаження

Формування професійної компетентності майбутнього вчителя // Гілея (науковий вісник). – К.: ВІР УАН, 2013. – Випуск 71 (№4). – С. 698-702.