е-Полиця
Згідно зі ст. 22 Закону України «Про авторське право і суміжні права» від 23.12.1993 р. № 3792-ХІІ інформаційні ресурси бібліотеки ІДГУ розміщуються на умовах використання з навчальною та науковою некомерційною метою за умов обов’язкового зазначення авторства твору, без права подальшого повторного відтворення повних текстів документів. Всі матеріали були одержані з відкритих джерел.
Якщо ви вважаєте, що розміщення цього ресурсу порушує ваші авторські права просимо звернутись за адресою idgulibrary@ukr.net
Користувачі зобов’язуються шанобливо ставитися до авторських та інших виняткових прав на розміщені матеріали.
Детальніше про ресурси відкритого доступу
Назва & Опис | ||
---|---|---|
Баррі П. Вступ до теорії: літературознавство та культурологія Переклад з англійської О.Погинайко. – К.: Смолоскип, 2008. – 360 с. Книга «Вступ до теорії: літературознавство та культурологія» — це своєрідний компас, котрий дасть змогу студентам-гуманітаріям зорієнтуватися серед різноманіття інтерпретаційних методик XX сторіччя. Пітер Баррі, викладач англістики Уельського університету, запрошує розібратися у головних постулатах літературних теорій: від ліберального гуманізму та структуралізму до новітніх «модних» методів на кшталт ґей-лесбійських студій чи екокритики. Автор фокусує увагу на найбільш каверзних моментах теорії, пропонує конкретні приклади аналізу текстів за допомогою того чи іншого методу, надає анотовані бібліографії. Цей блискучий і доступний підручник — прекрасна нагода як уперше підступити до осмислення сучасних теорій гуманітаристики, так і впорядкувати вже наявні знання з культурології та літературознавства | ||
Бондарчук Л.М. Українська мова в інформаційних системах Навчально-методичний посібник. – К.: КНЕУ, 2006. – 140 с. У посібнику розглянуто проблеми, пов’язані з використанням української мови в інформаційних системах, у локальних мережах та Інтернеті. Подано аналіз сучасного програмного забезпечення па мовному рівні; подано способи розв’язання проблем локалізації інтерфейсів, баз даних, операційних систем тощо в умовах мовної інтерференції. Для студентів, аспірантів, усіх, хто цікавиться сучасним станом та перспективами розвитку української мови у віртуальних та реальних системах сучасного інформаційного простору | ||
Іванишин В.П. Нариси з теорії літератури Навчальний посібник. – К.: ВЦ «Академія», 2010. – 255 с. «Нариси з теорії літератури» — плід багатолітньої праці В. Іванишина над концептуалізацією й інтерпретуванням базових для студента-філолога теоретико-літературних знань. Написаний цей навчальний посібник з урахуванням досягнень вітчизняного і зарубіжного літературознавства, передусім — національно-екзистенціальної методології. Смислову структуру його утворює розгляд проблем, що стосуються літературної історіографії, літератури як виду мистецтва, літературного твору як естетико-інтенціональної системи, літературного процесу, літературної генології тощо. Виклад теоретичного матеріалу доповнений прикладами з художньої літератури, термінологічним словником. Адресований студентам вищих навчальних закладів. Корисним буде вчителям-словесникам, учням старших класів, усім, хто цікавиться теоретичними проблемами буття літератури | ||
Іщенко О.С. Голосні звуки української мови залежно від темпу мовлення К.: "Аграр Медіа Груп", 2012. 222 с. | ||
Караванський С. Практичний словник синонімів української мови Львів: БаК, 2014. – 530 с. Практичний словник синонімів української мови - це мовознавчий довідник для підшукування синонімів, тобто слів з однаковим чи приблизно однаковим значенням. Лексика словника охоплює всі царини людської діяльності, надаючи користувачам широкий вибір можливих синонімів та варіантних форм. Крім твердо запроваджених у практику лексичних одиниць, словник фіксує також рідковживані та безпідставно занедбані терміни й вислови української мови. Подекуди цитовано й оказіоналізми: новотвори та слова-пропозиції. Словник послуговується двома правописами водночас: сучасним проколоніяльним правописом та правописом 1928 р. Читач має можливість вибору. Словник адресовано широкому колові читачів: від школярів до державних діячів | ||
Кацавець Г.М., Паламар Л.М. Мова ділових паперів Підручник. 4-те вид., перероб. і доп. - К.: Алерта, 2008. - 320 с. ISBN 978-966-8533-87-7 Цей підручник є переробленим і доповненим виданням першого в Україні навчального посібника офіційно-ділового спрямування в мовному аспекті, на базі якого впроваджено у систему освіти предметний курс з ділової мови. У підручнику представлено теоретичний і практичний матеріал з ділової мови - усної та писемної. Подається опис синтаксичних особливостей побудови словосполучень і речень, формування текстових одиниць. Наголос зроблено на текстове оформлення ділових паперів, наводяться їх зразки (інформаційні, виконавчі, статутні, розпорядчі). Розглядаються питання етики професійного спілкування. Висвітлюються питання фонетики, орфоепії, лексикології, фразеології, морфології та пунктограми сучасної української літературної мови. Звернено увагу на вживання термінів, синонімічних засобів, усталених слів і словосполучень в діловій мові. Пропонується окремий розділ, що знайомить з банківською діяльністю, а також подає термінологію та зразки ділових паперів. Для студентів вищих навчальних закладів | ||
Кацавець Р. Ділова мова: сучасний вимір Підручник. - К.: Центр учбової літератури. 2008. - 196 с. Підручник містить матеріали з усної і писемної ділової мови з погляду сучасних вимог. Він охоплює загальним спектр мовних знань і навичок, які мають здобути студенти у процесі навчання відповідно до програми чинного курсу. Підручник складається з чотирьох розділів і додатків. Він навчить виражати думку у грамотній словесній формі, говорити суттєво і ефективно впливати на свідомість людей. Також допоможе оволодіти тонкощами українського правопису: зорієнтує як правильно вживати терміни, синонімічні засоби, усталені конструкції та складати ділові папери. Для студентів вищих навчальних закладів та працівників місцевого самоврядування. Також стане у нагоді всім, хто хоче добре знати сучасну українську ділову мову | ||
Коротя-Ковальська В. Українська народна пісня у творчості видатних письменників України ХІХ–ХХ ст. Нариси. — К.: УАІД «Рада», 2010. – 60 с. ISBN 978-966-2909-53-6 Брошуру «Українська народна пісня у творчості видатних письменників України ХІХ–ХХ ст. Нариси» укладено як базовий практичний посібник, що висвітлює погляди видатних мислителів ХІХ–ХХ ст. на значення української народної пісні як українознавчого виховного методу. Розрахована на фахівців з українознавства, викладачів навчальних закладів, студентів педагогічних закладів, батьків, учнів середніх шкіл тощо | ||
Кочерган М.П.Загальне мовознавство Підручник для студентів філологічних спеціальностей ВНЗ. – К.: Видавничий центр "Академія", 2006. – 463 с. – (Альма-матер). – ISBN 966-580-161-9. У підручнику розглянуто сутність, предмет, завдання, місце загального мовознавства у системі наук про мову, основні аспекти теорії мови: знакову природу, структуру мови, взаємозв’язок мови і мислення, співвідношення мови і мовлення, фонологічну, граматичну, лексико-семантичну її системи та проміжні рівні. Широко розкрито суспільну природу, суспільні функції мови, соціальну зумовленість мовних явищ, національно-етнічні особливості буття мови, а також методи і прийоми її наукового дослідження. Характерною особливістю другого видання підручника є висвітлення розвитку лінгвістичної думки від початків до XXI ст., утвердження мовознавства як науки, специфіки різноманітних лінгвістичних напрямів і шкіл, що домінували у минулі епохи, тих, що визначають обличчя сучасної мовознавчої науки. Допоміжний апарат підручника охоплює іменний, предметний покажчики, покажчик мов, короткий словник лінгвістичних термінів. Для студентів вищих навчальних закладів | ||
Літературознавча енциклопедія У двох томах. Т.1 / Авт.-уклад. Ю. І. Ковалів. — К: ВЦ «Академія», 2007. — 624 с. У «Літературознавчій енциклопедії» розкрито понятійний апарат, що охоплює необхідну для розуміння і фахового аналізу художніх, аналітичних текстів літературознавчу проблематику, а також дотичні до неї аспекти філософії, психології, мовознавства, фольклористики, журналістики та інших наук. Синтезована в ній інформація сприяє осмисленню сутності літературного життя, досвіду вітчизняного і світового письменства, тенденцій творчого процесу, поетики, елементів конструкції художніх творів, їх рецепції, аналізу та інтерпретації тощо. Прислужиться письменникам, літературознавцям, фольклористам, лінгвістам, журналістам, викладачам вищих і середніх загальноосвітніх навчальних закладів, студентам, учням, усім, хто цікавиться літературознавчою проблематикою. Том 1 містить 3180 статей | ||
Літературознавча енциклопедія У двох томах. Т.2 : М (Маадай-Кара) — Я (я-форма) / Авт.-уклад. Ю. І. Ковалів. — К: ВЦ «Академія», 2007. — 624 с. У «Літературознавчій енциклопедії» розкрито понятійний апарат, що охоплює необхідну для розуміння і фахового аналізу художніх, аналітичних текстів літературознавчу проблематику, а також дотичні до неї аспекти філософії, психології, мовознавства, фольклористики, журналістики та інших наук. Синтезована в ній інформація сприяє осмисленню сутності літературного життя, досвіду вітчизняного і світового письменства, тенденцій творчого процесу, поетики, елементів конструкції художніх творів, їх рецепції, аналізу та інтерпретації тощо. Прислужиться письменникам, літературознавцям, фольклористам, лінгвістам, журналістам, викладачам вищих і середніх загальноосвітніх навчальних закладів, студентам, учням, усім, хто цікавиться літературознавчою проблематикою. Том 2 містить 3383 статті | ||
Лучик В. Етимологічний словник топонімів України К.: ВЦ «Академія», 2014. – 544 с. У словнику, що містить понад 2600 етимологічних статей, пояснено походження близько 3700 сучасних та історичних топонімів, які називають або називали раніше найвідоміші географічні об’єкти України: міста, селища міського типу, річки, озера, болота, гори, печери, ліси, заповідники, фізико-географічні та історико-етнографічні території тощо. Етимологія цих назв відображає формування топонімного простору на українських землях від часів існування трипільської культури та індоєвропейської етномовної спільноти до сьогодення, а також багатовікову лінгвальну і позалінгвальну (історичну, географічну, етнографічну, культурну) інформацію, що репрезентує в динаміці фрагменти мовної картини світу. Для науковців, освітян, студентів, учнів і всіх тих, хто цікавиться походженням власних географічних назв України | ||
Масенко Л. Нариси з соціолінгвістики Посібник. – Київ: Києво-Могилян. акад., 2010. – 242 c. У посібнику викладено історію соціолінгвістичних студій та головні теми, що становлять предмет соціолінгвістичних досліджень, як-то: форми існування мови, білінгвізм, мовна ситуація і мовна політика. Навчальний матеріал орієнтовано передусім на специфіку сучасної соціолінгвістичної ситуації в Україні. Додані до книжки студентські есеї, написані впродовж 2002-2009 років, дають уявлення про мовну ситуацію міст, містечок і селищ різних областей країни. Посібник призначено викладачам, аспірантам і студентам філологічних факультетів, але він може зацікавити й ширше коло читачів, яким не байдужі проблеми мовного життя сучасної України | ||
Мойсієнко В. Історична діалектологія української мови. Північне (поліське) наріччя Підручник - К.: ВЦ «Академія», 2016. — 284 с. — (Серія «Альма"матер») Походження національної мови неможливо осягнути без знань про формування її діалектів. В україністиці дотепер немає навчального видання з історичної діалектології української мови та її наріч. Пропонований підручник — одна із спроб подолання цієї проблеми в україністиці. Для студентів філологічних факультетів вищих навчальних закладів | ||
Огієнко І. Історія української літературної мови Упоряд., авт. передм. і комент. М. С. Тимошик. – Київ: Наша культура і наука, 2004. – 434 c. Це одна з етапних праць ученого, яка за радянських часів вважалася особливо крамольною. В історичному розрізі, доступно і переконливо автор показав той воістину тернистий шлях, яким пройшла українська мова в умовах століть заборон, утисків, і обмежень, дослідив феномен незнищенності її як "душі нації", "найціннішого скарбу" народу. Водночас переконливо з'ясовується, яких негативних наслідків завдали процесові творення літературної мови репресії цензурних відомств царської Росії та політика партійно-більшовицького терору проти українського відродження в 20-30-х роках XX століття. Для студентів вищих навчальних закладів, викладачів, учителів, старшокласників, усіх, кому небайдужий процес ствердження української мови як державної | ||
Словник медійних перифразів ХХІ століття Укладачі: Я.В.Козачок, В.М.Васильченко, І.А.Костюк та ін. – К.: НАУ, 2014. – 152 с. Пропонований словник являє собою колективну працю науково-педагогічних працівників і студентів кафедри журналістики Національного авіаційного університету. У ньому зібрано яскраві перифрази медійної сфери соціальної комунікації ХХІ ст., а також творчі спроби майбутніх журналістів | ||
Тарас Береза. Гарна мова – одним словом: словник вишуканої української мови Львів: Апріорі, 2015. – 420 с. ISBN 978-617-629-257-9 Словник вишуканої української мови – данина великій мовній спадщині, яку у різні часи з нами щедро розділяли майстри художнього пера. Автор опрацював кращі твори української та світової літератури, вибрані уривки з яких слугують доладними ілюстраціями до цього видання. Від Пантелеймона Куліша до Мирослава Дочинця, від Даніеля Дефо до Джеймса Паттерсона, – таким є безмежжя авторського лету упродовж XVIII–XXI століть. Понад 1500 словникових одиниць дозволять користувачам поглибити знання рідної мови, збагатити активний словниковий запас, розмовляти і писати українською мовою якнайвишуканіше | ||
Українська мова. Практичний довідник Укладач Попко О.Г. – Харків: ФОП Співак Т.К., 2010. – 404 с. Пропонований практичний довідник надасть можливість узагальнити, систематизувати та самостійно перевірити знання правил українського правопису, а також допоможе долучитися до активної самостійної роботи та підготуватися до тематичних і підсумкових атестацій, зовнішнього оцінювання й вступу до вищого навчального закладу. Видання розраховане на старшокласників, абітурієнтів, а також студентів першого курсу та вчителів загальноосвітніх шкіл і викладачів вищих навчальних закладів | ||
Шевченківська енциклопедія: В 6 т. К.: НАН України, Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка, 2012. — Т.1: А–В. — 744 с.; Т. 2: Г–З. — 760 с.; 2013. — Т. 3: I–Л. – 888 с.; Т. 4: M–Па. — 808 с.; 2015. — Т. 5: Пе–С. — 1040 с.; Т. 6: Т–Я. — 1120 с. | ||
Шевчук С.В., Клименко І.В. Українська мова за професійним спрямуванням Підручник. – К.: Алерта, 2011. – 696 с. Підручник укладено відповідно до типової програми дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)», затвердженої наказом МОН України від 21 12 2009 №1150. Структурування матеріалу здійснено відповідно до кредитно-модульної системи організації навчального процесу. Теоретичний і практичний матеріал згруповано у три змістові модулі. Система вправ і завдань допоможе майбутнім фахівцям набути умінь і навичок професійного спілкування на граматичному, лексичному, стилістичному рівнях. Після кожної теми вміщено запитання і завдання для самоконтролю, індивідуальні проблемні завдання, теми рефератів і наукових повідомлень, які сприятимуть закріпленню вивченого. Для студентів вищих навчальних закладів усіх рівнів акредитації, тих, хто прагне високої культури спілкування на професійному рівні |