Бібліографічний огляд нових надходжень

Полиці читального залу бібліотеки ІДГУ поповнилися новими книгами. Бібліографічний відділ пропонує ознайомитися з новими надходженнями з освітньо-педагогічних наук

Педагогіка/ПсихологіяСоціальна роботаІнклюзивна освітаДошкільна освітаМетодики викладання окремих предметів
Арефьев В. Г. Самостійна робота студентів під час педагогічної практики : методичний посібник для студ. фак-ту фізич. виховання / В. Г. Арефьєв, Н. Д. Михайлова. — Київ : Центр учбової літератури, 2020. — 120 с.
Анотація

У методичному посібнику розкрито основні положення самостійної діяльності студентів з планування, організації й проведення навчально-виховної та фізкультурно-оздоровчої роботи у середній школі, надаються рекомендації щодо проведення навчально-дослідної роботи.

Матеріали методичного посібника надають практичну допомогу студентам в організації самостіцної роботи під час проходження педагогічної практики у школі. Окрім того, видання дозволяє уніфікувати методичні вимоги до проведення педагогічної практики

Бордовская Н. В. Педагогика : учебное пособие / Н. В. Бордовская, А. А. Реан — СПб. : Питер, 2008. — 299 с. — (Учебное пособие)
Анотація

Читатель узнает об основных этапах становления и новейших достижениях педагогики, о структуре мирового образовательного пространства, о разнообразии форм и направлений современной педагогической деятельности. Значительное место в данном пособии отведено анализу трудных педагогических ситуаций. Этот раздел поможет будущему профессионалу научиться активно использовать их воспитательный и обучающий потенциал, применять на практике современные психологические знания

Кукушин В. С. Теория и методика воспитательной работы : учебное пособие / В. С. Кукушин  — Ростов н/Д : МарТ : Феникс, 2010. — 352 с. — (Педагогическое образование)
Анотація

Пособие включает материалы по общим вопросам теории воспитания и частные аспекты методики: эстетическое, экологическое, экономическое; нравственное, патриотическое, семейное. Дан исторический обзор отечественных воспитательных систем, рассмотрены критерии количественной и качественной оценки их эффективности.
Книга построена на конкретных примерах, что выгодно отличает ее от существующих изданий.

Предназначено для студентов педагогических вузов. Представляет несомненный интерес для педагогов-практиков

Бичок А. В. Формування культури професійного спілкування майбутніх фахівцівміжнародного бізнесу і менеджменту : монографія / А. В. — Тернопіль : Медобори, 2016. — 236 с.
Анотація

У монографії проаналізовано стан проблеми формування культури професійного спілкування майбутніх економістів у теорії та практиці вишої освіти. З’ясовано сутність і зміст поняття «культура професійного спілкування майбутніх фахівців економічного профілю». Розкрито особливості професійної діяльності фахівців міжнародного бізнесу і менеджменту. Обгрунтовано структурну функціональну модель і розроблено технологію формування культури професійного спілкування майбутніїх фахівців міжнародного бізнесу і менеджменту та експерементально перевірено ефективність запропонованої технології.

Монографія може бути використана у практичній діяльності викладачів, аспірантів, а також у процесі самостійної підготовки студентів

Коджаспирова Г. М. Словарь по педагогике (междисциплинарный) : учебное пособие / Г. М. Коджаспирова, А. Ю. Коджаспиров — М.; Ростов н/Д : МарТ, 2005. — 448 с.— (Педагогическое образование)
Анотація

Словарь содержит свыше 1800 педагогических и междисциплинарных терминов, знание которых необходимо при изучении курса педагогики

Казанжи І. В. Теорія і методика виховної роботи в школі І ступеня : навчальний посібник / І. В. Казанжи — Київ : Слово, 2014. — 296 с.
Анотація

Навчальний посібник включає матеріали із загальних питань теорії виховання та окремі аспекти методики виховної роботи в школі першого ступеня. Розкрито сутність процесу виховання, сучасні концепції виховання, специфіку процесу виховання в початковій школі. Основні проблеми теорії та методики виховної роботи молодших школярів викладено на гуманістичних засадах.

Матеріали навчального посібника будуть корисними для студентів педагогічних вищих навчальних закладів, магістрантів, викладачів

Бєльська Н. А. Діагностика самовизначення щодо майбутньої професії обдарованих учнів ліцею : методичні рекомендації / Н. А. Бєльська, М. Ю. Мельник, М. М. Новогородська. — Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2020. — 36 с.
Анотація

У методичних рекомендаціях подано профорієнтаційно-діагностичну тестову систему «Інтереси та здібності», що спрямована на двостороннє дослідження особистості: мотиваційної структури (професійних інтересів, схильностей) та структури задатків і здібностей. Це дає змогу здійснювати математично обґрунтоване прогнозування навчальної та професійної успішності особистості в різних сферах діяльності. Діагностичні методики було стандартизовано.

Нормативні дані сформовані на українській виборці. Тестова система рекомендована для розв’язання проблеми професійної орієнтації та кар’єрного консультування обдарованих учнів ліцею.

Методичні рекомендації адресовано педагогам, психологам, працівникам освітніх закладів, які працюють з обдарованими дітьми й учнівською молоддю, а також науковим працівникам, аспірантам, викладачам психологопедагогічних дисциплін

Дуткевич Т. В. Практична психологія: вступ до спеціальності : навчальний посібник / Т. В. Дуткевич, О. В. Савицька. — Київ : Центр учбової літератури, 2020. — 256 с.
Анотація

У навчальному посібнику розкриваються теоретико-методологічні засади практичної психології, законодавчо-правові та нормативні основи діяльності практичного психолога у різних сферах соціальної практики, вимоги до діяльності й особистості практикуючого психолога. Рекомендується студентам психологічних спеціальностей, а також практичним психологам та всім, хто цікавиться прикладними аспектами психології

Стратегії формування творчої особистості: методи, прийоми, форми : колективна монографія / В. Г. Кремень, В. В. Ільїн, Є. Р. Борінштейн [та ін.]. — Київ : Інститут обдарованої дитини, 2020. — 320 с.
Анотація

У монографії досліджується проблема творчої особистості в умовах інформаційно-цифрової реальності, у якій послаблюється дія раціональних детермінант, а традиційні природні та соціальні об’єкти заміщаються віртуальними. Перехід до нового виміру цівілізаційного буття активізує інтелектуальну діяльність, головним змістомякої є енергія творчості.Її результати дають змогу прогнозувати здійснення подальшого соціально-економічного процесу, розширювати відтворення життя, його соціалізації та оприлюднення.

Монографія розрахована на викладачів, науковців, аспірантів, студентів, а також усіх, кого хвилює перспектива людини в контексті суперечностей і викликів нової епохи

Лавриченко Н. М. Педагогіка соціалізації: європейські абриси : монографія / Н. М. Лавриченко. — Київ : Віра Інсайт, 2000. — 444 с.
Анотація

Проаналізовано педагогічний зміст і структуру процесу соціалізації шкільної молоді, з’ясовано його місце та роль у системі завдань середньої школи. Здійснено порівняльно-педагогічне дослідження особливостей, суспільного контексту та тенденцій розвитку шкільної соціалізації у західноєвропейських країнах. Висвітлено взаємодію провідних агентів даного процесу. Розглянуто особливості та проблеми педагогічного управління соціалізацією української шкільної молоді, визначено тенденції та перспективи модернізації соціально-педагогічних відносин у контексті європейського вибору України

Фурман А. В. Психодидактика проектування навчально-книжкових комплексів для студентів ВНЗ : монографія — Тернопіль : ТНЕУ, 2012. — 328 с.
Анотація

Автори дослідження, відштовхуючись від теорії методології модульно-розвивального підручника як інструмента полідіалогічної і полісмислової освітньої взаємодії, не лише психодидактично обґрунтовують інноваційний навчально-книжковий комплекс у взаємодоповненні названого підручника, навчального посібника, дисциплінарного тезауруса та освітньої програми самореалізації особистості студента, а й пропонують інтегральну модель поетапного створення навчальних книг нового покоління для сучасного ВНЗ. Причому вказаний комплекс є об’єктом як спрямованого пізнання, так і наукового проектування та новаторського конструювання, підлягає комплексній експертизі якості та експериментальному вивченню на предмет ефективності застосування кожного компонента і системи навчальних засобів у цілому. Крім засадових і похідних принципів, вичерпного переліку нормативних вимог, чинників та умов ефективного проектування НКК, висвітлюється миследіяльнісна технологія психологічно доцільної побудови його змісту і структури як сукупності складових, параметрів, показників та індикаторів, що повновагомо враховують віковізакономірності та індивідуальні особливості психодуховного розвитку та особистісно-професійного зростання кожного студента. Для науковців, управлінців освітньої сфери, педагогів-практиків, психологів, методистів, а також авторів і видавців підручників і посібників, аспірантів і студентів-дипломників педагогічних університетів та училищ

Тюптя Л. Т. Соціальна робота (теорія і практика) : навчальний посібник / Л. Т. Тюптя, І. Б. Іванова — Київ : Університет «Україна», 2004. — 408 с.
Анотація

У навчальному посібнику розглядаються теоретичні засади, основні принципи та методи соціальної роботи, а також технології соціальної роботи відносно окремих осіб і груп населення

Петрочко Ж. В. Дитина у складних життєвих обставинах: соціально-педагогічне забезпечення прав : монографія / Ж. В. Петрочко — Рівне : Видавець О. Зень, 2010. — 368 с.
Анотація

У монографії розкрито теоретико-методологічні засади забезпечення прав дітей; окреслено концептуальні основи соціально-педагогічного забезпечення прав дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, в Україні; охарактеризовано загальну технологію цього процесу на діяльнісно-професійному рівні; проаналізовано зміст, теоретико-методичне підгрунтя та досвід здійснення оцінки потреб дитини та її сім’ї; розкрито особливості соціально-педагогічного забезпечення прав дітей вразливих груп; описано специфіку підготовки фахівців до такої діяльності. Для науковців, аспірантів і студентів педагогічних університетів, соціальних працівників і соціальних педагогів, які працюють у сфері соціально-педагогічної роботи з дітьми

Чернишенко О. І. Соціокультурна діяльність соціального педагога : методичні рекомендації / О. І. Чернишенко О. І. — Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013. — 270 с.
Анотація

У методичних рекомендаціях представлено зміст, форми та напрямки соціокультурної діяльності соціального педагога з дітьми та молоддю. Висвітлено можлтвості та умови ефективної анімаційної роботи соціального педагога; розкрито принципи відбору та умови влучного застосування ігрових форм соціально-педагогічної роботи.

Зміст методичних рекомендацій відповідає освітньо-професійній програмі підготовки фахівців за напрямом 0101 «Педагогічна освіта» та вимогам Державного галузевого стандарту освіти для напряму 6.010106 «Соціальна педагогіка».

Методичні рекомендації адресовано студентам вищих навчальних закладів, які навчаються за спеціальністю «Соціальна педагогіка», організаторам соціокультурної діяльності з дітьми та молоддю

Теорії і методи соціальної роботи : підручник для студентів ВНЗ / за ред. Т. В. Семигіної, І. І. Миговича – Київ: Академвидав, 2005. – 328 с. — (Альма-матер)
Анотація

Розкрито роль теорій соціальної роботи в діяльності соціальних служб і їх фахівців, її соціологічні, психологічні, комплексні моделі, різноманітні техніки, що використовуються у їх реалізації, обмеження, які необхідно враховувати у повсякденній практиці. Висвітлено особливості індивідуальної, групової соціальної роботи, роботи в громаді, зокрема ведення випадку, індивідуального консультування, представництва інтересів клієнта, вуличної соціальної роботи тощо, досвід їх використання вітчизняними і зарубіжними соціальними службами

Тетерский С. В. Введение в социальную работу : [учеб. пособие для высш. школы] / С. В. Тетерский. — М.: Академический Проект, 2004. — 496 с. — (Gaudeamus)
Анотація

Для обучающихся социальной работе и социальной педагогике, педагогов, социальных работников, психологов, организаторов детско-молодежного движения, аспирантов социально-педагогических специальностей, лекторов, разработчиков учебных планов и программ подготовки специалистов социальной сферы. Учебное пособие рекомендовано для учащихся профилированных социально-педагогических классов общеобразовательных школ, а также может использоваться на первых курсах средних специальных и высших учебных заведений для специальностей «социальный работник», «социальный педагог»

Докторович М. О. Неповна сім’я : особливості роботи соціального педагога / М. О. Докторович — Київ : Шкільний світ, 2010. — 128 с. — (Бібліотека «Шкільного світу»)
Анотація

Марина Докторович у книжці «Неповна сім’я. Особливості роботи соціального педагога» розглядає важливу проблему сьогодення: вплив струк­турної деформації сім’ї на формування соціальної компетентності дитини. Зі сторінок видання читач дізнається про специфіку неповної сім’ї, особливості соціалізації дітей із таких сімей, знайде матеріали для роботи з дітьми та бать­ками з неповних сімей.

Матеріал буде корисний для соціальних педагогів, працівників соціальної сфери, студентів спеціальностей «Соціальна педагогіка», «Соціальна робота», «Психологія», класних керівників, працівників громадських організацій

Вступ до соціальної роботи : навчальний посібник / [Т. В. Семигіна, І. І. Мигович, І. М. Грига та ін.] ; за ред. Т. В. Семигіної, І. І. Миговича — Київ: Академвидав, 2005. — 304 с. — (Альма-матер)
Анотація

Соціальна робота як феномен сучасної цивілізації виражає діалектику загальнолюдських цінностей і унікальність особис­тості. Ці ідеї втілені у навчальному посібнику «Вступ до соціальної роботи», в якому розкрито її сутність, історію виникнення і розвитку, місце у структурі соціогуманітарних наук, а також висвітлено особливості її як прикладної діяльності (методологію, організаційні аспекти, систему моральних норм, правове регулювання, фахові, особистісні вимоги до соціальних працівників, специфіку суб’єкт-суб’ектних відносин у комунікативних процесах, морально-етичний вимір фахової діяльності, принципи і форми організації роботи соціальних служб).

Для студентів вищих навчальних закладів

Паскаль О. В. Технології соціально-педагогічної діяльності : навчальний посібник для студентів 3-4 курсів зі спец. «Соціальний педагог» / О. В. Паскаль. — Харків : Бурун книга, 2011. — 288 с.
Анотація

У навчальному посібнику аналізуються сучасні технології і методики роботи соціального педагога. Висвітлено технологічні підходи до вирішення типових соціально-педагогічних проблем різних категорій населення. Значна увага приділяється практичним аспектам розробки і впровадження технологій у професійну діяльність соціального педагога. Наведено основні технології соціально-педагогічної діяльності. Зокрема діагностична, профілактична, корекційно-реабілітаційна.

Для студентів педагогічних спеціальностей, аспірантів, викладачів вищих навчальних закладів. Книга буде корисною також педагогам – практикам, широкому колу читачів, яких цікавлять проблеми соціального виховання

Соціальна педагогікак : підручник / [А. Й. Капська, О. В. Безпалько, Р. Х. Вайнола та ін. ; за ред. А. Й. Капської]. — Київ : Центр учбової літератури, 2009. — 488 с.
Анотація

Підручник має за мету допомогти студентам, соціальним педагогам і соціальним працівникам розширити знання про новий напрямок у науці – соціальну педагогіку. Розглянуто широке коло теоретичних питань, пов’язаних зі створенням умов для соціального становлення особистості. Корисні знання одержать практики щодо особливостей соціально педагогічної роботи з різним контингентом дітей та молоді, які потребують допомоги, підтримки і захисту. Підручник розрахований на студентів, викладачів навчальних закладів різного рівня акредитації, спеціалістів практиків, волонтерів у сфері соціальної роботи

Соціальна педагогіка : навчальний посібник / [О. В. Безпалько, І. Д. Звєрєва, Т. Г. Веретенко та ін.] — Київ : Академвидав, 2013. — 312 с. — (Альма-матер)
Анотація

Людина вростає в соціум і утверджується в ньому завдяки осягненню себе як особистості, розвитку навичок індивідуальної та групової взаємодії, цілеспрямованому вихованню. Теоретичні засади соціального виховання, його методологію, ефективні практики, роль у цьому процесі соціальних інститутів досліджує соціальна педагогіка. Здобуті завдяки її вивченню знання є підґрунтям формування майбутніх фахівців соціальної сфери. У пропонованому навчальному посібнику розкрито теорію, методологію, практичні підходи, досвід і проблеми соціального виховання особистості за різних умов і в різних середовищах.

Для студентів вищих навчальних закладів. Прислужиться фахівцям соціальної сфери, науковцям, усім, хто цікавиться питаннями соціального виховання

Теоретичні та методичні аспекти соціальної діяльності : монографія / [О. М. Василенко та ін. — Хмельницький : Фоп Цюпак А.А., 2020. — 336 с.
Анотація

Монографія присвячена висвітленню актуальних питань соціальної діяльності, а саме: професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери. Матеріали монографії можуть представляти науковий інтерес для фахівців соціономічного профілю, викладачів та студетів ЗВО, широкому колу читачів

Богданова І. М. Соціальна педагогіка : навчальний посібник / І. М. Богданова. — Харків: Бурун Книга, 2011. — 160 с.
Анотація

Навчальний посібник розкриває актуальні питання соціальної педагогіки з урахуванням вимог до підготовки відповідних спеціалістів. Матеріал структурований за модульним принципом, містить як теоретичну, так і практичну частини.

Розрахований на студентів, викладачів навчальних закладів різних рівнів акредитації, слухачів та викладачів курсів підвищення кваліфікації, волонтерів у сфері соціальної роботи

Колишкін О. В. Корекційна освіта. Вступ до спеціальності : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / О. В. Колишкін. — Суми : Університетська книга, 2017. — 392 с.
Анотація

У посібнику висвітлюються теоретичні основи корекційної педагогіки, її мета та завдання, основні аспекти предметного поля діяльності. Надається психолого-педагогічна характеристика різних категорій дітей з порушеннями психофізичного розвитку, охарактеризовано навчально-виховні заклади для дітей різних нозологій, визначено вимоги до особистості та професійної підготовки фахівців-дефектологів.

Для студентів вищих педагогічних навчальних закладів, учителів загальноосвітніх шкіл, вихователів, працівників психолого-медико-педагогічних консультацій, практичних працівників спеціальних ЗОШ, а також батьків, які мають дітей з порушеннями психофізичного розвитку, та всіх зацікавлених осіб

Інклюзія. Форми роботи / упоряд. С. Дмитренко. — Київ : ВД «Перше вересня», 2019. — 200 с. — (Бібліотека «Шкільного світу»)
Анотація

Для інклюзивної освіти обов’язковим є використання адаптацій та у разі потреби модифікацій навчального матеріалу. Це означає, що закріплення набутих знань, умінь і навичок відбувається на різному дидактичному матерілі, дібраному для кожного учня. Для такого урізноманітнення матеріалів і розроблено цей посібник. Він містить теоретичні матеріали, рекомендації та прийоми для роботи з учнями в інклюзивному класі

Моргун І. С. Логопедичний зошит / І. С. Моргун — Київ : ТОВ ВД «Шкільний світ», 2019. — 144 с. (Бібліотека «Шкільного світу»)
Анотація

Перед Вами логопедичний зошит для дошкільнят, який допоможе не лише зробити домашні завдання логопеда для дітей цікавими, але й істотно полегшить загальну роботу педагогів, батьків і дитини. У ньому використано матеріали, спрямовані на формування та закріплення чіткої вимови звуків, розвиток фонематичного слуху, граматично правильної виразної зв’язної мови, вправлення у звуко-складовому аналізі слів. Усі заняття направлені на розвиток уваги, пам’яті, спостережливості, мислення та дрібних м’язів руки. Стане в пригоді вихователям дитячого садочку, вчителям початкових класів, логопедам та студентам педагогічних вишів

Освіта дітей з порушенням слуху: сучасні тенденції та технології  : навчально-методичний посібник / О. М. Таранченко, С. В. Литовченко, О. Ф. Федоренко [та ін.] — Київ : ФОП Симоненко О. І., 2018. — 250 с.
Анотація

У навчально-методичному посібнику окреслено новітні підходи у навчанні дітей з особливими потребами; представлено ефективне технологічне забезпечення спеціальної та інклюзивної освіти дітей з порушенням слуху; методичні рекомендації щодо організації навчального середовища та спеціфичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів у спеціальних та інклюзивних умовах ; описано специфіку діяльності навчально-реабілітаційних центрів як нових закладів освіти ; наведено поради, що сприятимуть удосконаленню педагогічної практики

Шевчук А. С. Дитячі розваги і свята у схемах, таблицях, визначеннях, сценаріях : навчально-методичний посібник / А. С. Шевчук — Тернопіль : Мандрівець, 2020. — 336 с.
Анотація

Навчально-методичний посібник є докладним путівником у методику дитячих музично-театралізованих розваг і свят, у розмаїтий світ сценаріїв. Розкривається проблема мистецької освіти і розвитку дитини дошкільного віку в контексті Базового компонента дошкільної освіти, чинних програм навчання і розвитку дошкільників, видів мистецтва (музичне, театральне, хореографічне) за інваріантним і варіативним складником освіти. Пропонується педагогічний банк сценаріїв розваг і свят, мистецький репертуар до них. Особливість посібника – у викладі матеріалу переважно в схемах і таблицях (понад 20), визначеннях (близько 100), сценарних розробках (24), що допомагає логічності сприймання матеріалів та успішності впровадження їх в практику роботи з дітьми. Посібник для музичних керівників, вихователів, вихователів-методистів, директорів закладів дошкільної освіти, викладачів і студентів спеціальностей/спеціалізацій «Дошкільна освіта», «Музичне мистецтво», «Хореографія», «Театр»

Фесенко О. В. Організація трудової діяльності в дитячому садку : [посібник] / О. В. Фесенко — Харків : Основа, 2018. — 144 с. — (Заклад дошкільної освіти. Вихователю)
Анотація

У посібнику розглянуто форми, методи та прийоми організації трудової діяльності в закладі дошкільної освіти. Подано методичні рекомендації, орієнтовні циклограми, конспекти занять з дітьми різних вікових груп, а також систематизовані матеріали методичного й практичного змісту за такими напрямами: самообслуговування, господарсько-побутова праця, праця у куточку природи, ручна праця.

Посібник рекомендовано педагогам закладів дошкільної освіти

Богуш А. М. Культура речевого общения детей дошкольного возраста : для всех возрастных групп : [методическое пособие] / А. М. Богуш, Е. П. Аматьева, С. К. Хаджирадева. — Харков : Ранок, 2013. — 288 с.
Анотація

В пособии рассматриваются вопросы формирования культуры речевого общения детей в дошкольных учреждениях с русским языком обучения. Раскрыта сущность понятий «культура речевого общения», «культура речи», «выразительность речи», «речевой этикет»; излагается методика обучения детей выразительности речи, речевому этикету.

Представлен практический материал: планы и конспекты занятий, игры, игровые упражнения, художественные тексты

Кравченко Г. Ю. Контроль та аналіз діяльності дошкільного закладу. Керівникам і методистам : посібник / Г. Ю. Кравченко, Н. Ф. Кугуєнко — Харків : Ранок, 2016. — 272 с. — (Сучасна дошкільна освіта)
Анотація

У посібнику зібрано основні науково-теоретичні матеріали з організації контрольно-аналітичної діяльності керівника дошкільного навчального закладу, а також наведено орієнтовні практичні матеріали щодо реалізації функції контролю та аналізу з досвіду роботи завідувачів і вихователів-методистів дошкільних навчальних закладів.

Посібник стане в нагоді у самоосвітній діяльності завідувачам і вихователям-методистам дошкільних навчальних закладів, а також допоможе в організації діяльності спеціалістам відділів освіти, методистам з дошкільної освіти

Шевцова О. А. Морально-етичне виховання в ДНЗ : [посібник] / О. А. Шевцова, С. В. Ніколаєнко ; гол. ред. Н. Ф. Юрченко — Харків : Основа, 2017. — 176.с.; 60х90/16. — (ДНЗ. Вихователю)
Анотація

Посібник містить розробки занять з морально-етичного виховання для дітей дошкільного віку. Основне завдання видання: допомогти дорослим у вихованні цілісної особистості дитини, у формуванні етичних уявлень, розвитку моральної свідомості і саморегуляції, гуманних почуттів та емоцій, навичок моральних взаємин, моральної поведінки та моральних якостей. У посібнику також наведено прислів’я, дидактичні ігри, казки з морально-етичного виховання.

Книга адресована педагогічним працівникам дошкільних закладів, студентам педагогічних вишів, гувернерам, батькам

Подоляк А. С. # callmeukrainian. Дидактична гра : інформаційне-навчальне видання / О. С. Подоляк − Київ: ВД «Перше вересня», 2019. − 120 c. — (Бібліотека «Шкільного світу»)
Анотація

Альбом якого гурту слухав у космосі Леонід Каденюк? Про якого українського діяча писав Віктор Гюго? Як пов’язаний з Україною Супермен? Де можна побачити рожеве озеро і як потрапити в командний пункт ракетної частини? Якщо ви не можете відповісти на всі ці запитання, це значить, що Україна все ще може вас здивувати. Дізнайтеся більше разом із учням, що вони були готові розповісти про свою країну всьому світові.

«# callmeukrainian» – це калейдоскоп цікавих розповідей англійською мовою про географію, історію, культуру, науку, спорт, видатних особистостей України і водночас – інтелектуальна настільна гра

Смаглій Г. А. Теорія музики : підручник для навчальних закладів освіти, культури і мистецтв / Г. А. Смаглій, Л. В. Маловик — Харків : Ранок, 2013. — 392 с.
Анотація

Це перший в Україні підручник з теорії музики, в якому поєднано надбання сучасного теоретичного музикознавства і традиції, притаманні українському народному музичному мисленню. Насичений інформацією, музичними прикладами, змістовними і різноманітними завданнями, він забезпечить вивчення будь-якої програми з нотної грамоти та елементарної теорії музики, що робить доцільним його використання у музичних закладах різного рівня.

Призначається викладачам та студентам вищих музичних навчальних закладів, учителям шкіл естетичного виховання, музикантам-професіоналам та аматорам

Неведомська Є. О. Ботаніка : навчальний посібник / Є. О. Неведомська, І. М. Маруненко, І. Д. Омері. — Київ : Центр учбової літератури, 2020. — 218 с.
Анотація

Навчальний посібник створено з урахуванням завдань навчального курсу «Ботаніка», передбачених програмою вищої педагогічної школи для студентів небіологічних спеціальностей. За структурою навчальний посібник побудований як курс лекцій. Наведені у посібнику таблиці, схеми сприятимуть систематизації знань студентів. Після викладу навчального матеріалу в посібнику вміщено запитання для самоперевірки знань студентів, рекомендовану літературу, науково-популярну інформацію під рубриками «З історії науки», «Еволюційний процес», «З історії народів», «Зі світу науки», «Цікаво знати», «Для допитливих», яка сприятиме комплексному пізнанню рослинного світу, зацікавленню студентів у вивченні цього курсу, розширенню кругозору та ґрунтовному засвоєнню навчального матеріалу. Рубрики «Важливо знати», «Життєві поради» допоможуть у різних життєвих ситуаціях. У кінці навчального посібника подано «Словник ботанічних термінів»

Пастир І. В. Педагогіка художньої творчості : монографія / І. В. Пастир. — Ізмаїл : СМИЛ, 2016. — 249 с.
Анотація

У монографії з позицій філософії, педагогіки, психології розглянуті основні підходи до художніх здатностей особистості, висвітлено теоретико-методичні засади творчого становлення фахівця засобами образотворчого мистецтва, представлено експериментально перевірену педагогічну систему стимулювання процесу спиймання візуального мистецтва, обгрунтовано сукупність умов, що забезпечують ефективність формування готовності майбутніх учителів образотворчого мистецтва до художньо-естетичної діяльності. У межах концепції “онтології художньої свідомості особистості” запропоновані способи розгляду проблеми, де сприйняття мистецтва розглядається психологічною естетикою не в самому мистецтві й не за його межами, а з погляду закономірностей, які реалізуються у «практиці» художньої творчості.

Виклад роботи зосереджується на двох основних мистецтвознавчих проблемах-просторі і часі; їх різноманітні аспекти аналізуються засобами логіко-дедуктивного «конструювання», теоретико-інформаційного підходу, експериментальних досліджень творчих здатностей особистості. Описані переважно кількісні методи дослідження мистецтва, застосовані як до аналізу великих сукупностей творів, процесів їх створення (художньої творчості), так і до структури окремих явищ мистецтва.

Монографію призначено науковим працівникам, психологам, аспірантам мистецьких та гуманітарних спеціальностей (мистецтвознавцям, естетам, культурологам та ін.), а також усім, кого цікавить педагогіка художньої творчості та психологія мистецтва

Пометун О. І. Методика навчання історії в школі : посібник / О. І. Пометун, Г. О. Фрейман. — Київ : Генеза, 2006. — 328 с.
Анотація

Перший в Україні за часів незалежності посібник «Методика навчання історії в школі» відомих вчених-фахівців з методики історії та суспільствознавчих дисциплін. У посібнику викладено основи теорії та методики навчання історії, міститься значна кількість принципово нових авторських положень щодо теорії навчання історії, велика кількість методичних порад і прикладів уроків, методів і технологій навчання, прийомів, пізнавальних завдань тощо. Особливістю посібника є викладення авторами основ інтерактивного навчання історії в школі, опис відповідних технологій. Посібник орієнтований на самостійне читання, засвоєння викладеного матеріалу в процесі навчання у вищій школі або системі підвищення кваліфікації вчителів